Monday 13 July 2009

faceti ca catedralele sa fie bine

Titlul e bine. Pentru că este în ton cu o grămadă de articole, şi e-mailuri pe care le-am primit şi citit vizavi de nuş ce rahat de catedrala din Bucureşti (ceva cu un sfânt, n-am reţinut care din aia 30.000 de sfinţi existenţi era).

Deci faza e aşa: "băi, hai să salvăm catedrala". Bun, întrebarea firească pe care o pune tot omul este: "de la ce?". Răspunsul este cel caracteristic bisericoşilor: "e o clădire frumoasă, e patrimoniu, trebuie să ne pastrăm valorile naţionale, tradiţiile" şi restul de rahaturi lacrimogene. Bine, taică, răspunz eu, nu contest valoarea clădirii, dar de la ce să o salvăm? "Hoţii, nenorociţii, porcii de la firma aia, mafia imobiliară vor să construiască un bloc lângă ea." Aşa, mă gândesc eu, şi ce? Se dărâmă catedrala de la bloc sau care e treaba pana la urmă, de la ce o salvăm, de la blocuri? Că din alea sunt, bine mersi pe lângă toate catedralele. Răspuns: tăcere.

Fraţilor, zău, sunt şi eu ca omu' curiosm, am căutat pe net, am citit, am încercat să înţeleg de la ce mama dracului vrea lumea asta să salveze catedrala? Să nu înţelegeţi greşit, nu zic că nu au de la ce, nici nu mă preocupă, dacă ar fi după mine le-aş da eu cu mâna mea foc la toate, dar nu sunt contra, nu sunt nici pro. Doar vreau să ştiu. De la ce vrea, mă, lumea să salveze catedrala aia? Ziceţi-mi şi mie.

No comments: