Monday 23 November 2009

I. Crin Antonescu a câştigat, România a pierdut II. Ce mă fac în turul doi? III. Despre frauda în alegeri

I. Crin Antonescu a câştigat, România a pierdut

De ce a câştigat Crin? În primul rând, Crin se bătea cu geoană, nu cu Băsescu. Adică, dacă era clar că intră Băsescu în turul doi, ăştia doi se băteau pentru locul din finală de lângă băse.

Bun. Geoană nu există. Aia e clar. Dacă ar veni de exemplu Iliuţă, odiosul Iliuţă, l-ar lua pe Geoană, i-ar desface o supapă, după care Geoană s-ar desumfla ca o gonflabilă (o comparaţie de altfel foarte corectă) şi Iliuţă l-ar pune în geantă şi ar pleca cu el, eu personal nu m-aş mira absolut deloc. Mi s-ar părea natural.

Bun, deci geoană (nu mai are rost să îl scriu cu literă mare) nu există. Există PSD. Care e un partid ce reprezintă 35% din electoral, e bine înfipt în schema politică, are un electorat disciplinat şi care dă lăbuţa şi face aport ca la carte. Ei, PSD-ul nu a votat cu el însuşi, PSD a întrunit 30%. Ceea ce mie mi se pare no coment. În schimb, PNL, partidul care îl susţine pe Crin Antonescu, reprezintă 17%. Ei bine, Crin Antonescu a avut 22%. Asta aproximativ. Asta înseamnă că Antonescu a ieşit "pe bune".

Corelat cu prezenţa la vot, înseamnă că oamenii au începu să se deştepte, la dooj' de ani de la revoluţie. Înseamnă că au început să se dezmorţească şi să înţeleagă cum că votul lor contează. Şi asta e marea victorie a lui Crin Antonescu. Din păcate nu a fost suficient pentru România. România a pierdut. Crin Antonescu, însă, a câştigat. A pierdut lupta dar a cauzat destule pagube adversarului ca să creeze premisele câştigării războiului.

Nu m-a dezamăgit. Nici cu reacţia sa, care arată doar că e uman, care arată că e viu, că îşi permite să greşească pe faţă. Ceea ce aşteptam de la el. Pentru că şi decepţia mea a fost cruntă. Şi a lui trebuie să fi fost la fel, ba chiar mai mare. Pentru că eu am crezut în Antonescu şi Antonescu a câştigat. Antonescu în schimb a crezut în România, şi România l-a dezamăgit. Ceea ce nu e uşor de înghiţit. Şi să nu uit de momentul când a plecat de la pupitru şi a mers să îşi aprindă o ţigară. Atunci am ştiut că nu am greşit când am crezut în el.


II. Ce mă fac în turul doi?

Asta e busola mea politică. Pentru că am nevoie să ştiu dacă votez în turul doi şi cu cine.

În mod normal m-aş fi gândit că întrebarea este votez sau nu cu geoana. Gândindu-mă mai pro-fund, am gasit şi argumente pro Basescu. Nu mă aşteptam. Deci, o postare pe post de busolă politică a mea personală.

Argumentele pro-Băsescu sunt de fapt cele contra geoană. Cum geoana nici nu există, contra PSD. Care încă înseamna FSN. cel putin atâta timp cât e Iliescu acolo pe post de honoris cauza. (Asta aşa, ca să îmi amintesc de Elenea Ceauşescu) În plus, dacă nu votez cu FSN, e ca şi cum aş vota cu Băsescu. Pentru că o să fie mai puţini oameni la vot (nu că eu aş fi ăia, ci în cazul în care şi restul simpatizanţilor lui Antonescu merg pe aceeaşi logică), şi oricum vor fi mai puţini, pentru că mulţi din oamenii decenţi nu mai votează în turul doi din lipsă de cine.

Acum, la finalul zilei de 22 noiembrie, când nu cunosc poziţia PNL şi nici cea a lui Crin Antonescu (din fericire pentru liniştea mea sufletească sunt două chestii diferite, ceea ce mă face să îl iubesc pe Crin şi mai mult) am următoarele argumente pro şi contra.

Pun ştampila pe PSD sau nu pun ştampila şi implicit votez cu Băsescu?

1. Cu Băsescu treaba e clară. Ştim exact ce o să se întâmple. O să fie mai rău. Aia e clar ca bună ziua. O să încerce să schimbe legea în aşa fel încât să nu mai conteze pe bune votul nostru şi să iasă el forever and ever cum avea ambiţia de altfel şi odiosul Iliuţă. 1 punct PSD

2. Nu ştiu cine trage sforile pe bune în PSD. Dacă le trage Iliuţă, e posibil să ne fie la fel de rău ca până acum. Ceea ce, în contextul actual, e bine. pentru că, cu Băsescu, e clar că o să fie mai rău. 1 punct PSD

3. Există posibilitatea ca în PSD să tragă sforile cineva care să aibă asemenea interese încît să facă, din greşeală, ceva bine şi pentru noi. Geoană (e început de propoziţie, că altfel...) a avut câteva puncte bune în discurs vineri la confruntare, a dat chiar impresia că ar avea o oarecare strategie (spre deosebire de Antonescu care mi-a dat impresia clară din avion că ar avea o carte în mânecă pe care intenţionează să o joace după alegeri - şi chiar dacă nimeni din analiştii politici n-a observat-o, nu mă face să cred că ea nu exită). Bun, eu nu mai bag botul de mult la promisiuni electorale şi n-aş da aici nici un punct. Totuşi, exista o posibilitate, deci ar fi un 0,5. Hai să fie 1 punct, să nu umblu cu jumătăţi de măsură. 1 punct PSD

4. Există marea posibilitate ca în PSD să tragă sforile cineva nasol. Caz în care, oricât de incredibil poate părea, poate să ne fie mai rău decât cu Băsescu. Şi să fie destul de bine înfipt, nu ca Băse, care a avut grijă că se certe cu cine nu trebuie ca prostul, bazându-se pe faptul că suntem idioţi şi manipulabili (şi la referendum am dovedit că nu e chiar fără bază presupunerea). Având în vedere vizita de "curtoazie" a lui geoană la Moscova, mie mi se ridică părul pe mâini. Având în vedere şi mineriadele din '90, nu m-aş risca. Nu m-aş risca deloc. 1 punct contra vot

5. Băsescu a accentuat criza din România. Rău de tot. Şi nu are de gând să se oprească. E periculos şi e periculos pe faţă. Dacă o continuă aşa, e posibil să ajungem la anticipate.
Deja guvernul Boc a fost dat jos. Şi n-ar fi primul referendum pentru a fi demis Băsescu. Ar însemna anticipate, ar însemna că nu mai trebuie să aşteptăm 5 ani pentru a-l revota pe Antonescu. Ceea ce ar însemna să ne fie mai rău până să ne fie mai bine. Nu mă încântă situaţia, dar rău oricum va fi, aşa că îmi place alternativa. Cu cât începem să reparăm răul făcut, cu atât mai bine. 1 punct contra vot

6. Dacă nu mă duc la vot şi nu se duc mulţi la vot, cei ca mine, cărora le e groază de amândouă alternativele, e posibil ca frauda electorală să conteze suficient. Şi atunci tot pe Crin mă bazez să facă ceva pentru ca alegerile să fie invalidate. Şi atunci iar am avea o criză. Pentru că Băsescu (e clar că el e cu frauda cea mai mare, că nu ar fi prima oară) ar pica, guvern nu avem, deci am fi... nici nu am cuvinte. Dar am avea, din nou, posibilitatea să votăm cu Antonescu şi să ieşim din căcat. 1 punct contra vot

7. Dacă declară Antonescu că PNL se situează clar în opoziţie, fără să se alieze cu vre-unul din candidaţi, atunci am avea democraţie în România, genul de democraţie pe care mi-l doresc. Şi cred că e opţiunea cu care Antonescu mi-ar demonstra că e puternic. Şi ar demonstra ţării. Şi atunci aş avea în el o încredere care mi-ar da puterea să rezist 5 ani la orice. Ar fi semnalul că în ţara asta au murit destui ca să se schimbe lucrurile, aşa cum aştept de atâta vreme. Şi nu doar eu. Şi atunci aş merge alături de el. Oriunde. Şi, evident că nu aş vota cu nimeni. Aş avea încrederea că nu trebuie să fac un compromis de genul hai să îl votez pe geoană ca să nu iasă Băsescu. 1 punct contra vot

Scor egal + un dacă. Pănă la urmă, depinde de ceea ce va face Antonescu. Ca şi până acum, doar pe el îl am. Nu PNL-ul, ci Antonescu. Voi vota în continuare cu el.


III. Frauda la alegeri

În primul rând, nu am nici cea mai vagă impresie că alegerile presidenţiale ar fi fost fraudate pe Băsescu exclusiv. Departe gândul. Poate că el a fost cel care a fraudat mai mult, că e mai pe sistem. În schimb, nu cred că s-a agitat pe cât putea să se agite. Pentru că lui îi era clar că iese în turul doi. Nimeni nu a avut nici cea mai vagă impresie că nu ar intra. Nu, alegerile presidenţiale au fost fraudate de PSD. Logic. Ei aveau miza mare. Să intre în turul doi.

În schimb Băsescu a fraudat pe partea cu referendumul. Acolo a punctat cel mai tare. Pentru că pe el aia îl doare. Aşa cum au zis foarte bine la televizor, e un schepsis electoral, poporu vrea schimbare, eu le dau schimbarea lu poporu, deci voi poporu votati cu mine, logic. Şi după ce votaşi cu mine, pun io pe cine trebe în parlament ca sa ţineţi ciocu mic sau să ciripiţi degeaba.

Bon. Ceea ce mă enervează pe mine este că se dau o grămadă de rapoarte de catre MI la televizor şi chiar reporterii iau interviuri care dovedesc frauda, se deschid dosare penale, se arestează oameni. Dar nimeni nu spune cu cine votau ăia care fraudau? Înţeleg că ăia de la MI sunt politcially corect şi nu declară ce şi cum până când nu au acolo actele care să dovedească că pe bune e vorba de cutare candidat.

În schimb pe ăştia de la televiziuni ce drac îi opreşte? Ei de când sunt politically correct ca fac campanii anti-băsescu de fac spume la gură de nuş' când. Nu văd de ce ar avea vre-o greaţă să întrebe pe unu cu frauda: băi, cine te-a pus să votezi si pentru cine? Şi să ne zică în mă-sa şi nouă. Şi pe urmă n-au decât să ne dea discleimăr, să ne povestească că poate ăla minte, că poate nu e ăla, whatever. Dar să ne zică, frate, cine. Că ei ştiu. E clar că ştiu. De ce nu ne zic mah şi nouă. Adică şi aşa în treacăt. Să vină caricatura aia de om care se da om de presă, Ciutacu, să zică el băi că ăia erau aduşi de la cutare partid. Că şi aşa n-are nici o treabă cu deontologia, educaţia sau alte chestiuni de acest gen. De ce tace, mă, presa? Că doar au libertatea presei, e dreptul lor să o spună.

De ce dracu tac ăştia? Cu cine e presa? Să mă risc să spun că l-au prins pe geoană şi nu vor să îl facă de căcat ca să nu iasă cumva băse în turul doi? Pentru că e în logica mea de până acum. Băse a lucrat ca până acum, în schimb psd-ul trebuia musai să intre in turul doi şi s-au dat peste cap în cele mai de hal haluri. Nuş. Dar mă enervează.

Şi stau să mă gândesc, dacă eroarea la poluri e de până la 5%... între antonescu si geoană sunt cam 10 procente... 5% de la Geoană, 5% de la Antonescu... 5% de la Băsescu, şi uite aşa mai stau şi mai pot spera într-o minune, sau într-o diferenţă care să spună că frauda a contat. Poate... poate nu am pierdut, nu cu adevărat.

Şi iarăşi nu înţeleg de ce nu ridică nimeni problema sistemului de vot. Liste de hârtie, liste adiţionale, ce dracu, suntem în 2009. Chiar nu se gândeşte nimeni că trebuie să existe un sistem centralizat în reţea? Asta, pe lângă hârtii. Că tre să semneze omu, scripta manent data volant. Se verifică listele ca să se anuleze voturile duble? Dacă da, când? Când se centralizează informaţia, când se dau rezuletatele reale? MI-ul n-a scos un cuvinţel despre dosarele deschise după verificarea listelor. Când fac baza de date centralizată ca să verifice cine a votat de două ori? Şi de ce nu pot face asta în timpul scrutinului? Să fie clar. Băi, vine Gheorghe, îl cauţi pe calculator, dacă îl găseşti că a mai votat pac chemi poliţistul, mi-l umflă, zero fraudă.

Că doar nu mi-a dat numai mie prin cap chestia asta. Nu oi fi eu geniul administrativ al României. Dar la televizor, toata lumea urlă fraudă fraudă, nimeni însă nu pune problema de ce nu avem un sistem de vot informatizat. Laptopuri avem, internet mobil avem, avem internet şi în fundul satului şi dacă baş chiar nu este, atunci e mult mai simplu să se coreleze rezultatele de pe listele pe hârtie, neinformatizate, în situaţiile de excepţie.

Nimeni nu spune băi, ăla fraudează. De ce? Şi când spune Antonescu că sunt cumpărate televiziunile se urlă că paranoia. Păi mă apucă şi pe mine paranoia în condiţiile astea. De ce nu pune nimeni problemele astea? Măcar pentru turul doi, că că zicem că nu s-a gândit nimeni la asta până acum. E simplu, dacă se vrea. Cine nu vrea? De ce? Şi de ce tace presa?

No comments: