Thursday 15 February 2007

fuck mac

Avantajele unei bai cu bulbuci sunt arhicunoscute, la mine adaugandu-se si placerea de a citi o carte buna sau editia de acum doua saptamani a Academiei Catavencu.

Unul din articolele de la sectiunea software'n'shit m-a lasat cam nedumerita. Pai scrie un nenea acolo ca nush care gadjo de la Apple a tras un mega super nou mac OS care se bazeaza pe Unix (whatever). Ma si nenea asta are acest OS pe macu lui (geez, chiar exista in Romania oameni care folosesc mac). Nah si asta OS, X sau asa ceva, ii permite lui sa scrie text, sa faca nush ce la un cd, sa asculte muzica si sa se uite la un film IN ACELASI TIMP. Si daca vrea deschide si fotosopu'. UAU.

Lasand la o parte faptul ca cine dracu asculta muzica in timp ce se uita la film, care e treaba? Omu' asta acuma a descoperit multitaskingul? Si in definitiv, ce dracu' o fi asa de extraordinar la macu ala ca poate face chestiile astea? Un pc obisnuit, adica care nu e mac, cu o configuratie medie, nu avion, ca al meu de exemplu, suporta multitasking la un nivel net superior fata de ce povesteste ala. Am facut o incercare, cu un sistem win xp defectuos, trebe reinstalat, si am asa: muzica, film, tunerul tv inregistreaza si reda in acelasi timp, indesign, illustrator, photoshop, Sims2 si scriu si pe blog. Nimic extraordinar.

Nu stiu cum merge treaba la Bucuresti dar la Timisoara trebe sa fi ori tampit ori sa ai nevoie de o aplicatie specifica, ca sa ai mac. Plus ca e jalnic ca si personal computer. Nu e upgradabil, nu gasesti componente, daca vrei sa folosesti Adobe pe el iti mananci nervii din cauza vitezei si lipsei de combinatii de taste. Eu cel putin, cand am incercat sa fac grafica pe mac, era sa raman fara mac la o viteza medie de zbor pe fereastra. Plus ca un mac cu o configuratie apropiata de pc-ul meu (un amd de care sunt relativ multumita) m-ar fi costat cel putin dublu, si pe unde am intrebat, nimeni nu avea sau auzise de tuner teve pentru mac.

Singura calitate a macului este designul, ceea ce pentru un copil de gradinita e un avantaj. Dar daca ai nevoie de el pentru ceva practic just get a pc and fuck the mac.

No comments: