Thursday 1 February 2007

ratusca-broscuta

Cand ieram io mica de tot, imi ziceau ai mei povesti. Nu, m-am incurcat, imi puneau discuri cu povesti. N-aveam decat vo doo sute si le stiam pe de rost pe majoritatea. Chestia asta la nivel psihologic creca n-a dat prea bine. Ca dupe aia am inceput sa citesc, bai si citeam io ca disperata, devoram cartile una dupa alta. Le devoram pe bune ca dupa mine nu mai putea citi nimeni nimic, citeam io o carte si o aruncam.

Am fost un copil din'ala cu probleme. Antisociala. Ma adorau invatatoarele, profesoarele, colegii din clasele superioare, aia de o varsta cu mine nu ma prea suportau. Deci io am fost cam dili la mansarda. Ba si eram si urata. Serios. ziceau astia ce copil frumos, da ziceau din politete, ma daca tot e prost, macar frumos sa zicem ca e. Nah si pe atunci aveam io teoria cu ratusca cea urata. Ba, de cand l-am citit pe Andersen mi s-o luminat mie viata. Ma gandeam, io-te bah, sa vedeti voi ce lebada cresc.

Crescui tot rata. Nasol momentu'. Nah, si daca ai fata de tigaie, te gandesti, lasa bah ca oi fi inteligent. Ba, am descoperit io ca nu prea eram, bine nah, io vroiam geniu, dar nu fu sa fie. Dupe aia am zis, ma fac io artista. Am luat io artele la rand, nici acolo n-o mers asa cum as fi vrut io. Astia mari, a dracu, bai ce catel frumos ai desenat, ce talent, artista... o sula, catelu' ala era colegu' de banca .. da n-am zis nimic. M-am chinuit vo doo saptamani la o poezie, ba am bibilit-o rima chestii. Rahat. Nimic. La proza ce mai aveam succes pe la cenacle, picau mosii scribalisti in limba, ba, astia alta treaba n-au decat sa ma laude pentru orice cacat? Zau, le-am citit de vo cateva ori, mare branza nu e de ele.

Ma, ramasesem fara teorie, cresteam si tot cresteam, si tot mica, neagra si urata eram. Pfui, a drac fatalitate. Dupe aia am venit cu teoria lu fat frumos, ala care pupa broasca si se transforma in fat frumos, nu ma, era invers. Oricum, faza e ca venii, ma pupa, nimic. Rato-broasca 100%. Ma, deja imi faceam probleme, alo, io cand cresc, ma? Lebada, miss Univers, alea alea ... chestii

Unii se trezesc la realitate de mici. Bravo ma. Si mie imi spuneau profesoarele ca sunt precoca. (de unde am furat io termenu' asta? sigur nu e al meu ) Sula precocitate, ca in afara de anatomie io tot cu mintea de la gradinta am ramas. Nievar maind.

Intr-unul din episoadele de cautari ale identitatii (aia de lebada, ma, asta nu imi convine) imi aduc io aminte de o chestie haioasa de mi-o zisese o pretena. Fericiti cei saraci cu duhul caci a lor va fi imparatia cerurilor. Bingo ma! Nu numai tara ci si Dumnezeu te vrea prost. Bai si ma apuc io si studiez problema asta cu god si fi'su. Ba, carte mai haioasa decat biblia n-am citit ever, ma. Niciunde n-am hasit atatea prostii adunate la olalta, poate doar in discursurile lu' Vadim. Bai, deci, Diaconescu ar trebui sa dezbata biblia cu Zavoranca la oteve si ar rupe audienta, ma.

Mai intrebai si io pe cate unu altu, mai destepti, care e, ma faza cu gizas si ta'su. Ma si bag seama in prostia mea ca avui mai multe intrebari decat aia raspunsuri. Mai studiez io si alde alte religii, da asa, o tzara, ca nu tre' sa mananci tot oul ca sa vezi ca e stricat. (cu Balzac era faza, parca, nvm) Pfuai si am ajuns io la concluzia ca nu e ma, adica ciuciu zei, ma. Ba si ma apuca pe mine o oaresce tristete, ma gandeam ca tre sa fi destul de puternic si curajos sa poti accepta ca nu exista. Ba, da io, in lasitatea mea ordinara, tz, ceva era putred in Danemarca, vere.

Eniuei. Nu fu ma, nici raiu' de mine. Ma gandeam macar in afterlife sa le dau cu tifla la fraieri. Da' nu fu sa fie. Ma si acu' ceva vreme, am ajuns io la o concluzie dezastruoasa, pe care, pentru sanatatea mea mentala psihologul meu incearca sa mi-o scoata din cap. Ba, io sunt parte din multime, ma. Acolo un fraier ca toti fraierii. Stiu si io vo doo chestii cu care ma dau interesanta, mai stiu sa fac neste chestii bine. Da' in rest, nica special, ma. Nici deepthroat nu pot ca ii vomit aluia pe oo. Si cam in orice fac sunt mediocra. Ba chiar pot sa spun ca sunt o tzara sub linia de mijloc. Mediocru spre looser. Cat despre fatza, speri copii mici cu ea, ma.

Acu' alta belea. Ma, io ce fac. Zic, lasa ma e bine si asa, sau ma mai strofoc o tzara? Api la ce lene am in mine, da-o drac ma. Las ca e bine si asa. Ca daca eram v-un geniu, ce faceam, ma? Trebuia sa muncesc, sa las posteritatii chestii, sa fucking save the world. Free willy ma. Sau da-l drac pe willy. Traiesc miliarde de oameni sub linie si ma trezesc io sa fiu mai breaza. Asa ca inghit in sec, ma resemnez si imi accept soarta de mediocru. Aurea mediocritas, ma. Da' ar trebui sa gandesc ceva mai putin, ca ma mai pune dracu sa torn tampenii pe taste si umplu' spatiu virtual de cretinatati si se mai gasesc si unii care sa le citeasca. Vezi ma, daca eram barbat scriam si io am o sula de 17 centimetrii si terminam povestea. Da, asa ... ba si cate as mai scrie. Hoo, gata.

1 comment:

Suntcalm? said...

Deci nu-ti iese dep-throat-ul? Compenseazasi tu cumva. Cat despre lungimea organului...lauda-te si tu cu Ø-ul veveritzei. Stai calma ca nu toata lumea isi descopera talentu' in timp util, unii chiar deloc. Important e sa-ti faci un plan de bataie conducator, iar pe langa el sa mai atasezi unele ramurele. Nici eu nu prea stiu la ce-s bun, dar sunt sigur ca tre sa fie un talent pe undeva, un talent ascuns...prea bine ascuns :).

P.S.: Si nasoii au ambitie.