Wednesday 17 January 2007

cronica catavencilor

He he, o noua dimineata luceste scarbos desupra mea, asta inseamna de lucru si alte chestii aiurea. Nu conteaza, mai sunt cateva zile pana la chef.
Aseara, inainte sa ma enervez, stateam pe buda. O sa observati ca asta e o ocupatie onorabil ala mine pentru ca eu pe buda fac foarte multe lucruri. Aseara faceam lectura. Citeam un Academia Catavencu de anul trecut, lectura mea preferata pentru buda. Si, cum asa imi place mie sa gasesc noduri in papura, am gasit vo 3.
Mai intai citesc un articol despre acronime (asa le zice, ma? ca mi-e lene sa caut), ma rog era vorba de nume de firme care s-au incetatenit drept nume de obiecte. Adidasi, xerox, bun, frumos, nu ca n-as fi stiut chestiile astea de mult si deja nu mai e interesant dar hopaaa, peste ce dau ca exemplu: IBM PC.
Adica bah ce prosti suntem noi ca zicem pisi la computere, ca ii mai si face pe cei care utilizeaza chestiile astea inculti, dezinformati si ignoranti. Nenea, io zic sa nu mai faci mataluta pe altii cu ou si cu otet ca o cam dadushi in bara, PC inseamna personal computer, ergo nu e nume de firma, e nume de obiect. Hai ca o dadushi in bara rau de tot. Care e ignorantul la faza asta?
Dupe aia dau pagina (da, ma, io stau mult pe buda) si dau peste bursucu' gastric. Nah, io pe asta il citesc la distractie ca nu-s din capitala. Da' ma gandesc si eu ca omu' ca ala scrie de ce mananci bun pe acolo si ce nu ca sa citeasca omu' sa stie daca se duce sau nu, sa citeasca patronu si sa mai rectifice din belele. Ei, frate, acu' domnu' respectivu' scria de un burger shit din California. Pai ba, ce legatura are coada vacii cu stampila primariei? Adicatelea ne cam doare la baschet ce se mananca prin ale americi ca noi este in Romanaia. Estem, au ba? Deci huoooo, mai mother fucker.
Altu destept (nu tot pe buda ma ca nu stau chiar atata, mai citesc si sub dush, da ma sub dush, nu radeti, ca eu ma plictisesc sub dus daca nu citesc), de fapt desteapta (e cu ghilimele, se intelege si acolo, in randul din spate?)se apuca sa comenteze o escursie de-o facu' ea la Timisoara. 'Zdai seama, ma, trebuia sa citesc si io sa vaz ce zice capitala de noi. Citesc eu ec citesc, chestii, socoteli, tanti, tu acu te prinsashi cum e cu trenurile, haha, vezi daca stai cu curu' numa in avion? Pe urma se hahaie ea la tzaranii cu carutele pline. Opaaaa' zic, e clar, asta e una de vo douaj' de ani, n-o facut munca patriotica, nu stie ce e ala pamant. Ma, o fi bine, o fi rau ..
Citesc mai departe. Chestii ha ha.. malul sarbesc.. unde masa se vede malul sarbesc? Hm, nici io nu-s prea iesita din casa, cand l-am vazut eu, malu' ala era la ceva distanta peste Dunare, vedeam decat ceva verde. Intre timp l-or fi adus aia din reclama cu franghia mai aproape. Ma, dar parca la Turnu' Severin se vedea malul bulgaresc. Ba, asa e daca n-am invatat geografie cand am fost mica.
Ajunge gagiga in gara si se tot minuneaza ca nu este trecere pe sub sine. Ma, fata tatii iti zic eu: este, ma, si e si semnalizata. Daca nu te-ai impiedicat de ea.. da, auzi, la Bucuresti este trecere peste sine? Sau sub sine? In afara de metrou. Nah problema, o cam dadushi cu mucii in fasole. Sa zici tu ca n-avem pasaj subteran ca esti tu bleaga si nu-l vazusi.
Pfuai si in gara buticuri, fast-food, chioscuri de ziare. Fatuca se simtea lezata. Ba, parca n-ar fi venit din gara de la Bucuresti unde e fix iezact aceeasi treaba. Citez "stare de alimentara optzecista care te insoteste tot drumul spre centru". Au fir'as, deci ce inseaman alimentara optzecista: banzinarie mol, turnurile Electrica, halele Paltim, biblioteca politehnicii, parcul central pe dreapta si viaduct + iarba + alt mol + parc pe stanga. Care alimentara, ma? Pe unde s-o fi dus asta catre centru? Si centrul a ce?
Accente sarbesti .. unde o fi auzit sarbeste ca eu de un sfert de secol ma tot plimb in Timisoara si am auzit de vo trei ori pe strada vorbindu-se asa ceva. Ma, da' de unguri nu zici nimic, mam ma lor (io is ungurofoba, stiu ca nu e frumos dar ata ete).
Si locul unde m-am oprit: comentariile despre mol. Bah, asta e molista ma, pfuai, stau si citesc o molista. Fuck me. Pai 'zdai seama al mai a dracu punct musai de vizitat in Timisoara e molu ma. Primu' pe lista, piatra de hotar. O bag in pizda masii. Da' tot citesc si restu ca sa vad daca totusi n-a inteles ceva. Nu, n-a inteles. Dezamagitor, cate chestii de vazut avem si asta merge la mol.
Inchei aici. trei chiftele intr-un numar. Prima oara cand bag eu de seama. Se duce dracu' acadaemia sau a fost doar o greseala? Hai ma ca o data au voie si ei. Daca promit ei frumos ca nu mai fac. Sau aveam eu chef de cautat chiftele aseara? :)

No comments: