Monday 9 April 2007

eu, urmasa lui Narcis [arh]

Ieri.

Ma trezesc de dimineata si trebuie sa plec sa pierd vremea prin oras, pe la birou. Aveam spectacol seara si era una din zilele alea cand simt ca trebuie sa imi fac niste insemne rituale pe fata pentru ca zeii sa fie cu mine. Mi-am facut deci un machiaj in 5 minute (n-ai crede ca am atata dexteritate pentru una care face chestia asta o data la 6 luni), mi-a iesit destul de bine, multumitor, incepeam sa seman cu gagicile din reviste. Isi facea deci datoria treaba asta scarboasa (ma.. are rujul asta un gust oribil, cum dracu pot sa-l suporte femeile in fiecare zi?).

Astia din birou se uitam stramb la mine, iar o apucat-o vopsitul. Complimente gratuite, rahaturi. Pana la urma o colega nu se poate abtine si vine sa ma gratuleze. "Tu, ce bine arati azi! Asa ar trebui sa te faci in fiecare zi. Asculta la mine, te pui la o cura din'aia, mergi la sala si tu si sa vezi cum o sa se topesca barbatii dupa tine. O sa alerge cu limba scoasa, tu. Si sa te machiezi mai des, ai auzit? Sa te faci asa frumoasa." Ma uit la ea si in imaginatie imi inchipui cum o dau sistematic cu capul de pereti. "Dar mai, de barbati nu duc lipsa si sunt mai frumoasa fara kilu' de var de pe fata mea ." Aia stramba din nas si pleaca.

A drac' femeiele si tabu-urile si fixurile. Pai ma, eu cand ma deztextilez si ma uit goala in oglinda, ma iubesc, imi infloreste un zambet pe buze de imi insenineaza toata ziua si toata viata. Si cand mai aud cate o prietena, tanara, frumusica dar slaba ca aschia, se uita si se stramba "m-am ingrasat ca o vaca". Unde te-ai ingrasat, ma, ca ai stratul adipos milimetric, nici tzatze nici cur, nici solduri, nici burta. Esti ca scandura si te intrebi oare cum sa mai slabesti vo doo kile. Pai ma, le si spun, daca tu esti vaca, eu ce sunt? Eu, cu formele mele renascentiste ba chiar elefantine, he he. Sunt frumosa, ma, ma iubesc barbatii, sunt si desteapta, buna la pat, si modesta cat incape. Da-le drac de kile, ca femeia e frumoasa indiferent cate kile, cati centimetrii, ce freza, ce ... rahat.

Ma enervez uneori aiurea cand vad pe unii ca nu pot trece de masti, de spoieli. Sa fiu ca in reviste si sa mi-o trag in intuneric sa nu observe ala ca am "colacei" sau "aripioare" sau "celulita. Pfff!!! Cumnata-mea imi povesteste (o bomboana de fata, 19 ani, sa o mananci cu lingurita, as savura-o o noapte intreaga si nu m-as satura de ea, draguta, finuta) s-a apucat de sala, mai nou si de aerobic, a descoperit masajul anticelulitic, impachetari cu ciocolata si alge marine, electrostimulare. Ma, cand o aud pe ce prostii da o caruta de bani imi vine s-o bat. Fataaaaaaaa, trezeste-te la realitate, pune mana pe o carte, da-o dracului de electrostimulare si de impachetari. Toata ziua o aud cum se plange ca o doare burta de la electrozi, sau picioarele ca a batut molul cautand adidasi nush ce marca la 400 de euro bucata si 600 de euro daca iei toata perechea. Ma pufneste si rasul. Pai eu am adidasi de 250 de mii.Ai mei ce au. Ei nah, nu sunt "de firma". Bravo ma, fiti-ar firma, ca e imbracata numa' de la firme si arata ca aurolacul din gara. Secretara de la noi se imbraca de la second hand si e al dracului de sexy.

Femeile, dracu' sa le inteleaga. Dar barbatii... aici e si mai comic. Pai daca apuci sa te imbarligi cu un barbat casatorit poti sa lesini de ras. De exemplu am avut eu unu, ii ziceam: ma, tu esti prost, ma, ai nevasta acasa, ce dracu cauti cu mine. Asta zambea in barba. Eu nu prea intelegeam. O iubesti, intrebam. Ei, nah, raspundea el. Mi-a aratat o poza cu ea o data, era ca din reviste aia, sa mor eu, Nicoleta Luciu varianta blonda. Nevasta-mea, zice el, e buna de dus in oras, la bere cu baietii, la coctailuri si cine simandicoase, e buna de aratat, toata lumea ma invidiaza. Poate o si iubesc, naiba stie. Toti ar fute-o. Daca n-ar fi nevasta-mea, as fute-o si eu. Lesin de ras. Se posomoraste. Rahat, nici nu-mi aduc aminte de cand nu ne-am mai tras-o. Parca nici nu-mi vine, e atat de colturoasa ca mi-e frica sa nu ma zgarii. Macar la tine am dracului pe ce pune mana, simt si eu ca fut ceva. Deja eram pe jos de ras. Asta continua. Ne-o tragem ca in comunism, pe intuneric, in liniste, programat. - Pai ma, fa-i si tu o surpiza, flori, bomboane, sampanie, da-o pe spate, asa, asa. - Eu cu sfaturile. Se uita la mine trist, inteleg ca a incercat-o si pe aia. Las conversatia la o parte si incerc sa ii abat gandurile. La care il aud pe tip oftand: nevasta-mea nici nu stie s-o ia in gura. Pai poti sa nu pufnesti in ras.

Ma iubesc, ma iubesc cand ma vad goala in ochii barbatilor, ma iubesc cand ma vad goala in oglinda, ma iubesc atunci cand vorbesc si cand ascult. Am in jurul meu oameni frumosi, nu multi. Si ii iubesc si pe ei. Si pasim drept printre mastile goale din jurul nostru, ale lor sa fie grijile, si teama si complexele. Noua ne ajunge seninatatea.

Sa fiti iubiti.

No comments: